"Nu-mi spune cat esti de educat, spune-mi cat ai calatorit". Mohammed
Valeriu Penisoara - Poporul roman - opere complete (versuri : Adrian Paunescu, muzica : Valeriu Penisoara)

Asculta mai multe audio folk

marți, 26 octombrie 2010

Targul de Sfantu' Dumitru la Muzeul Satului din Bucuresti


Ca in fiecare an, am asteptat si in acest octombrie capricios Targul de Sfantu' Dumitru de la Muzeul Satului. Vremea a tinut cu noi, asa ca am prins cateva zile insorite si caldute.
Toamna a adus, si in acest an, mii de culori pentru copacii din muzeu: la plecare am strans un buchet enorm de frunze galbene, maronii, rosii, verzi, pentru a-mi amenaja acasa un colt cu miros si culori ale anotimpului.
In muzeu este o casuta ce mi-as dori sa fie a mea: inconjurata de copaci, alba si totusi plina de culoarea toamnei din jur, sta dincolo de gardul de nuiele, cu prispa maturata, camerele aerisite, si parca doar asteapta o familie de tarani sa-i treaca pragul, in costume populare si plini de veselia apropierii de natura si de pamant.
Peste tot, ultimele flori isi etalau culorile: craite, crizanteme, dalii. De pe scena mai ajungeau uneori, pana la noi, sunetele unui caval si strigaturile unui cantec teleormanean. Iar din cand in cand, narile ne erau "dezmierdate" de mirosul de pastrama si de carnati afumati.

Targovetii venisera care mai de care cu oua incondeiate, covoare, linguri, strachini, margele, icoane, turta dulce sau masti si figurine ce inchipuiau personaje de poveste. Ici si colo cate o pisica parea lovita si ea de nebunia unei zile atat de frumoase si se catara prin toti copacii; iar familia de gaini vana si ultimele gaze ale verii.
O placere sa te plimbi pe aleile muzeului: atata liniste, pace si culoare pareau de-a dreptul ireale.
Cu o parte dintre expozanti ne cunoastem deja de-acum (d-na Veturia Suciu, despre care v-am povestit cu alta ocazie), dar cu altii abia acum incepem sa ne imprietenim si speram sa ne revedem (doamna de la care mi-am cumparat siragul de margele).

Dar decat sa ma mai lungesc cu vorba, mai bine va invit sa vedeti fotografiile facute de noi:

http://picasaweb.google.com/cristinadumitru1977/TargulDeSfantuDumitruLaMuzeulSatuluiDinBucuresti#


Cele bune,
Cristina si Cristin DUMITRU

2 comentarii:

  1. Frumos! Pacat ca nu se organizeaza la Muzeul Satului si in Sibiu, as fi mers cu placere :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca cele mai reusite targuri din Bucuresti sunt la Muzeul Satului; le asteptam intotdeauna cu placere si incercam sa nu le ratam. Mai ales si datorita atmosferei de sat romanesc. Pacat nu sunt astfel de evenimente si in alte locuri din tara.

    RăspundețiȘtergere

Impresii de Vacanta

http://www.intercraft.ro

Persoane interesate

Zborurile mele

Alaskan Malamut

Articole bucuresti vechi

Ce carti mai citim

  • "O moarte care nu dovedeste nimic. Ioana. Jocurile Daniei" de Anton Holban

Ce muzica mai ascultam


For more widgets please visit www.yourminis.com

all blogs
Blog
PromBlog

Nu uitati de Dragobete!

20 martie - Echinoctiul de primavara si inceputul primaverii astronomice

Paste

21 iunie - Solstitiul de vara si inceputul verii astronomice

22 septembrie - Echinoctiul de toamna si inceputul toamnei astronomice

Craciun

Follow this site

free counters

Nu uita!

Adopta un catel!
Caini - Anunturi adoptii caini
Credincios, jucaus, prietenos